افتتاح قطعه یک آزادراه تهران-شمال تا پاییز

مدیر پروژه آزادراه تهران-شمال گفت: طبق بررسی‌ها و پیش‌بینی‌های انجام‌شده ، قطعه یک آزادراه تهران-شمال تا پایان تابستان 97  باید زیر بار ترافیکی برود ولی شایدتحویل قطعه یک آزادراه تهران شمال به پاییز کشیده شود.

سیدبهلول حسینی درباره دلایل تأخیر این آزادراه گفت: دلیل تأخیر چندباره در تکمیل این مسیر اختلاف نظر با برخی معارضین و همچنین ارتقا ایمنی و استانداردهای قطعه یک همسو با معیارهای جهانی است.

او گفت: بیش از 8 شرکت تخصصی از بنیاد مستضعفان و همچنین وزارت راه و شهرسازی به صورت شبانه‌روزی عملیات ساخت قطعه یک آزادراه تهران-شمال را پیگیری می‌کنند و برای تسریع در اتمام این قطعه دو شرکت روسازی نیز به‌صورت شبانه‌روزی در این منطقه فعال هستند.

مدیر پروژه آزادراه تهران-شمال، با تأکید بر اینکه طبق بررسی‌ها و پیش‌بینی‌های انجام‌شده باید تا پایان تابستان 97 قطعه یک آزادراه تهران-شمال زیر بار ترافیکی برود اما شاید تحویل قطعه یک آزادراه تهران شمال به پاییز کشیده شود.

حسینی به اخذ استانداردهای پل و تونل‌سازی از کشورهای پیشرفته خارجی در ساخت قطعه یک آزادراه تهران-شمال اشاره کرد و گفت: در این پروژه سعی شده از آخرین متدهای دنیا درزمینهٔ ساخت راه و پل و همچنین تونل استفاده شود.

او حداکثر سرعت مجاز در آزادراه را  100 کیلومتر در ساعت  عنوان کرد و گفت: با تکمیل این آزادراه مسیر تهران-شمال 50 کیلومتر کمتر خواهد شد.

مدیر پروژه آزادراه تهران-شمال درباره نرخ عوارض این آزادراه گفت: با توجه به اینکه نیمی از هزینه‌های ساخت آزادراه تهران-شمال به‌ویژه قطعه یک آن از سوی بنیاد مستضعفان و نیمی دیگر از سوی وزارت راه و شهرسازی تأمین‌شده است ازاین‌رو در خصوص عوارض آن باید این دو دستگاه تصمیم‌گیری کنند.

به گزارش خانه ملت، حسینی به هزینه 3 هزار میلیارد تومانی برای ساخت 32 کیلومتر مسیر قطعه یک آزادراه تهران شمال تأکید کرد و گفت: با توجه به اینکه بخش خصوصی در این پروژه حضورداشته نرخ عوارض باید برای تأمین هزینه‌های انجام‌شده آن‌ها منطقی در نظر گرفته شود.

او با بیان اینکه در قطعه 4 آزادراه تهران شمال که 20 کیلومتر بوده 5 هزار تومان عوارض اخذ می‌شود، افزود: قطعه 4 که بیش از 32 کیلومتر است به‌طور حتم رقمی بیش از 5 هزار تومان در نظر گرفته خواهد شد.

/تین‌نیوز

مطالب مرتبط